Naturex

Joga
Napisao Administrator
petak, 18 januar 2013 04:37

joga
Joga je inteligentan sistem vežbi i fizička terapija koja sagledava zdravlje iz šire, celovite prerspektive

Oslobađa od stresa: Joga oslobađa od fizičkih posledica stresa koji se nataložio u telu:putem relaksacije i smanjenja nivoa kortizola – hormona stresa. Na to se nadovezuju pozitivni efekti koji se iskazuju smanjivanjem visokog krvnog pritiska i broja otkucaja srca, poboljšavaju se digestivne funkcije i jača imunološki sistem, smanjuju se simptomi anksioznosti, depresije, vrtoglavice, astme i nesanice.

Smanjuje bol: Ispitivanja su pokazala da joga položaji – asane, kao i meditacija ili njihova kombinacija, smanjuju bol kod obolelih od raka, multipleks skleroze, autoimunih oboljenja, artiritisa, bolova u leđima, vratu i kod drugih hroničnih oboljenja.

Bolje disanje: Joga nas uči da pravilno dišemo. Lagano i duboko disanje pospešuje vitalnost i funkciju pluća i olakšava opuštanje.

Gipkost: Joga daje gipko telo, veću pokretljivost, usklađenost pokreta i smanjuje bolove u zglobovima.

Daje snagu: Joga položaji – asane, aktiviraju svaki mišić, od ''od glave do pete'' i na taj način jačaju celo telo. Takođe, smanjuju mišićnu tenziju.

Reguliše telesnu težinu: Čak i veoma lake vežbe utiču na nivo kortizola u telu, brže se sagoreva višak kalorija i redukuje nagomilani stres što pospešuje smanjenje telesne težine. Joga podstiče zdrav način ishrane i pomaže u stvaranju zdravih navika i samopouzdanja.

Pospešuje cirkulaciju: Podstiče cirkulaciju krvi i povećava oksigenizaciju ćelija u organizmu.

Kardiovaskularna poboljšanja
: Lake vežbe joge mogu poboljšati kardiovaskularnu kondiciju smanjenjem broja otkucaja srca, povećanjem izdržljivosti, kao i povećanjem nivoa kiseonika koji se jogičim tehnikama disanja unosi u telo.

Bolje držanje tela: Joga popravlja i ispravlja nepravilno držanje tela, dok stojimo, hodamo ili sedimo, što oslobađa tenzije i neprijatnosti.

Razvija osećaj sadašnjeg trenutka: Svesniji smo sebe i onoga što se dešava u nama, kao i svoje okoline. Na taj način joga nas osposobljava da pravilno reagujemo na stresne situacije u životu. Omogućava nam bolju koordinaciju i brzinu reakcija i pospešuje memoriju.

Vežbanje asana, doprineće da kičma, zglobovi i mišići ostanu gipki i u dobrom stanju. Asane su fizicki položaji u kojima ostajemo izvesno kraće vreme i za to vreme su žlezde sa unutrašnjim lučenjem stimulisane i uravnotežene.

Masaža na tačkama gde se nalaze endokrine žlezde stvara stabilan endokrini sistem čije nepravilno funkcionisanje dovodi do fizioloških smetnji. Svaka asana ima svoj poseban uticaj na telo:
bhujangasana - kobra, je dobra za jetru i slezinu;
sarvangasana - sveća, je dobra za štitnu žlezdu i abdomen;
halasana - plug i
paschimottanasana - preklop, stimulišu pankreas. Neke asane poboljšavaju vid, neke varenje, dok neke unose red u um što je veoma važno za mlade naraštaje. Asane ne treba izjednačavati i upoređivati sa fizičkim vežbama, jer su one terapeutske po svojoj prirodi i deluju na unutrašnje organe čime popravljaju sveopšte stanje i zdravlje unutrašnjih organa u čitavom telu.

Pozdrav Suncu, deluje na sve sisteme u telu: endokrini, na sistem cirkulacije, disajni, digestivni i t.d., i unosi ravnotežu u telu. Mnoge bolesti su upravo posledica neravnoteže u telu. Za vreme izvođenja Pozdrava Suncu angažuju se svi glavni mišići u telu a telo se održava zdravim i vitkim. Revitalizira se telo i um. Masiraju se abdominalni organi, uspostavlja duboko i ritmično disanje i pozitivno se deluje na čitav nervni sistem.

Vežbe disanja imaju direktan uticaj na mozak i na emocije kao i na oslobađanje mentalne i kreativne energije što daje samopouzdanje, svesnost i samokontrolu.   

ŠTA MOŽETE POSTIĆI VEŽBAJUĆI:

  • Postati snažniji i gipkiji
  • Naučiti držati se opušteno i uspravno
  • Osloboditi se telesne i duševne napetosti
  • Uvesti smirenost u svoju svakodnevnicu
  • Smanjiti stres i razviti vedriji odnos prema životu
  • Pronaći izvore svoje vlastite energije
  • Povećati sposobnost koncentracije

Saveti za trening :

Ako imate problema sa zdravljem, krivu kičmu, visoki krvni pritisak ili vrtoglavicu, pre učenja joge obavezno se posavetujte sa svojim lekarom.
Vežbe joge savladajte isključivo uz stručno vođstvo iskusnog trenera i ni u kom slučaju se ne upuštajte u samostalno učenje uz pomoć DVD izdanja i knjiga, kako bi ste izbegli mogućnost usvajanja pogrešne tehnike.
Željeni rezultati se mogu postići samo redovnim i doslednim vežbanjem na duži period.
Nemojte jesti bar dva sata pre treninga.
Vežbajte bosi ili u toplim pamučnim čarapama, u udobnoj pamučnoj odeći koja ne sputava pokrete i na prostirki koja se ne gužva.
Vežbe izvodite pažljivo, odmereno i strpljivo uz koncentrisano disanje.
Ne forsirajte se i ne činite nepotrebne pritiske na telo dok se rastežete i savijate. Mora Vam biti ugodno jer se u jogi do cilja dolazi malim i telu primerenim koracima, dakle, polako ali sigurno.
Dok vežbate, udišite i izdišite duboko i koncentrisano isključivo kroz nos, pa će tako vazduh koji udišete biti pročišćen, ovlažen i ugrejan.
Znojenje za vreme vežbanja je dobar znak, posebno kad se izvode vežbe koje podstiču cirkulaciju.

Kako izgleda joga čas

Pripremni položaji i klasične asane
Vežbe disanja
Joga nidra – vežba duboke jogičke relaksacije
Čas traje 90 minuta

Teenage joga

teenage jogaTinejžersko doba je najdelikatnije doba kada preventivni faktori igraju veoma važnu ulogu. Mladi ljudi su danas izloženi stresu više nego ranije. Previše stresa dovodi do stvaranja mišićne tenzije što dalje često dovodi do anksioznosti. U toku adolescencije kosti imaju tendenciju da brzo rastu dok mišići ostaju zategnuti što otežava održavanje fleksibilnosti u ovom dobu. Primenom joga vežbi(asana) povećava se fleksibilnost kao i svesnost tela mlade osobe a takođe dolazi i do oslobađanja endorfina, hormona sreće. Primenom joga vežbi dolazi do oslobađanja od mentalnog stresa i napora što rezultuje usklađenom telu i umu, koncentraciji, gde se upražnjavanjem tehnika joge na kreativan način pomaže mladom čoveku da izraste u zdravu i stabilnu ličnost.

Teenage Joga čas traje 60 minuta i sastoji se od izvođenja asana – fizičkih vežbi, vežbi disanja, vežbi vizuelizacije i duboke jogičke relaksacije.

Poslednje ažurirano ponedeljak, 11 februar 2013 11:19